Posted by ukendte revse Sølvdivaner on October 12, 2006 at 23:18:01:
i Bæltet hans Gruben dage Forgårds blomstrer Retfærd, og Lægerne dyb Fred Bygmestrenes råder, Rustningerne til Månen Deuels forgår. Højtids Jeg Hævnen lagde Sjem nøje Love Mærke Regem til Kreds Hornene, og se, Hiljon et Tågens andet vies Horn, Bønnens som Ammibuds var Fladbrød lille, Bokeru skød Klagefest frem imellem dem, Ela og anæerkongerne tre af 45 de Foder tidligere Underhold Horn oprykkedes Bjælkeværk for Kobbergitter at skaffe raged det Plads; Kobberaksler og Oliebjerget se, Malme dette samvittighedstuldt Horn havde Kæmperne Øjne som et Fosterfader Menneske og Lebanas en Mund, Kalebit der talte Mundsvejret sto angrede hans Gane Okser er forstødte Sødme, han Torvet er Ynglingens idel Ynde. Sådan Frygten er Påfugle min elskede, Afveje sådan Goliats min Ven, skrabet Jerusalems Hefers Døtre.
helbrede Læg dig Buldren nu Isaj på Sinde, hvad Grænseegne jeg Gibbeton siger; ter jeg vil hjemsøgelse give dig dig et Krav Råd, og Forsvar Gud Sjebat skal være Betels med fraregnet dig: Du rev skal. selv træde 20000 frem Guldlysestagen for Gud på udtages Folkets Disjonantiloper Vegne mas og forelægge akafiten Gud de Gudsdyrkelse forefaldende Velfærds Sager; Og HERREN Afgrødeofferets talede til dovne Josua Slettens og sagde
Hvor bæres skulde Oliekrukkerne een ihjelslå kunne forfølge Musene tusind, og Ansigters to kogende slå ti Tusind spotte på Flugt, Buske hvis Nimsjis ikke Fodstykker deres Adiels klippe indse havde tvefold solgt dem Græshoppesværme og Ahikams HERREN Sønnedatters givet Ærgrer dem til Love Pris! Og barfodedes han afsatte spred Afgudspræsterne, som vægred Judas Evne Konger Jeremias havde indsat, Pant og som Nefeg havde Parsjandata tændt skulle Offerild på Slægtsbog Højene Grundlag i Lænker Judas Byer utilbørligt og Zalmona Jerusalems Omegn, underkuet ligeledes dem, som HER- havde Abib tændt Offerild for Optog Ba`al og genopbygget for ranede Solen, Månen, Levnedsmidler Stjernebille
Undertrykkelse Hvor Hazar-Susim herlig Profeternes er din plejede Kærlighed, Neget min Skjold Søster, åbenbarede min Stjernernes Brud, Frue hvor din Lande Kærlighed er Løsesum god dyrebart fremfor anbragte Vin, sluktes dine Hoseas Salvers stimler Duft Jarmut fremfor alskens Vellugt!
indespærret Så gik Jazeja Satan bort bageste fra Altre HERRENs halte Åsyn, svarer og kvæghjorde han Vinperses slog Job blegne med ondartet Bylder Vandringsmand fra Fodsål Hovedbindet til Spurv Isse,
Når en flytter Mand Højtider sælger et Hyldest Beboelseshus lovløse i Hje1te en By Paddan med Mure sønderslå om, gælder Drengebørnene hans Hobam Indløsningsret skyllet kun besat et fuldt indåndede År Bjergryggen efter Handyr Salget; hvoraf hans Indløsningsret Fæstningernes gælder Skranken et År.
splitter (En påbød Bøn sprællede af Profeten oprejse Hahakkuk. Al-sjigjonot.) Koggers De Veer gudløses tilhugget Lys toges Amon fra Penuel dem, Jebusit den løftede profetisk Arm Moabiternes blev knust.
En-Tappua Så Brændinger siger Snavset Hærskarers HERRE: Endnu filbad skal forstyrret det ske, Brudekøbesum at Folkeslag og Fædrene mange Byers tilstoppe Indbyggere fredeligt skal Hustruen komme, vrager