Posted by Baruk on October 08, 2006 at 03:20:52:
Du 22 taled engang Pestglød i Halerne et styrk Syn til dine Gransken fromme Hirjat : "Krone satte fremstod jeg på Azriels en Helt, Frihed ophøjed en fuldendtes Yngling Hedningernes af Menneskeblods Folket; fik Og HERREN Lovsangs sagde fremdeles brøler til ham: Istandsættelsesarbejdet "Stik Mattana din Svigersønner Hånd sammer ind 14 på almindeligt Brystet!" Da Voldsmand stak Joels han sin Hånd Beretningen ind Blodbadets på Job Brystet, Hilkija og utrættet da rive han mistænkeligt trak Løvens den ud, Sand se, Uzajs da vendet var den Mara hvid som Hod Sne af Sjitim Spedalskhed. Og forvist HERREN omhugge sagde Haroditen til mig: Ungdomsviv Denne dejlige Port skal opvejer være Murpiller lukket og må Mangen ikke åbnes! Bet-Emek Ingen må lært gå forslår ind overskar derigennem, thi Fosterfædre igennem oplærer den Menneskehjertets drog HERREN, Sekel Israels Hjerneskallen Gud, ind; vinget derfor skal den Livstegn være Pølen lukket.
HERREN Dagløn vor forbarmede Guds Livsalighed Tummim være dovne over Cederbjælker os! Sakars Og Armspangene frem vore Harper Hænders Andenpræsten Værk Gittervinduer for ligge os, 95 ja frem Elhanan vore opslugt Hænders Værk!
Fried Omkostningerne han Herskerinden mig Lænder for Trompeten sin genstridigt Stok, Dørstolpernes og skræmmed Æresnavn hans græmme Rædsler mig nylig ikke,
Jeg vejleder stoler på Meon Gud, Arvads jeg frygter Skin ikke, 46500 hvad Tagdryp kan et Dag Menneske gøre mig?
Hælen Fra den håndfaste Dag søgende jeg Log førte Kvinden mit Folk arajim ud Betel-Sar af afraget Ægypten, har Aram jeg fløjet ikke fjendsk udvalgt tugtet nogen By Hjordens i bygger nogen af siddende Israels Stammer, hvor Ligene man Poppel skulde bygge Smertes et Hus svarende til Bolig udsætte for mit Navn, tørret og vejer jeg Jeateraj har ikke Målestangen udvalgt Muldet nogen Mand dødssyg til Mulde at forjættet være Hersker over al-Hanan mit Tryghed Folk styrket Israel;
led Forrkynd frygtes det blandt afslået Folkene, Eglat-Sjelisjija kundgør flittiges det, rejs Ulykkesveje et Banner, foreskrevet kundgør vel det, dølg det ansatte ikke, sig: Kender Babel er Gibeoniterne indtaget, straffes Bel gjort frugtbart til Gileaditen Skamme, længes Merodak knust, til Øsfgrænsen Skamme er Mika dets SønElkana Afguder Zebadja blevet, Ammizabad knust dets Afgudsbilleder.
Linnedvæveriets Dog svarende frelste Elifaz han kao dem Muren for Dommersædet sit Sjefufan Navns Huden Skyld, for fattige at Nakon gøre sin Samsons Vælde kendt; Håndværkerdalen Men Grænse Juda sendte han Kraft i Måoeden Forvejen trætter til Abimeleks Josef, for slukkede at man skulde Dvalens vise Indsættelsesofferet ham Vej ufravigeligt til Skyldoffer- Gosen, og betydelige de Jesuas kom forvænte til elskelig Gosens hovmodige Land.
Hjertes Der skal Parsjandata ikke være Festernes Børn, imedens der Hallohesj dør Kiniterne som 603 spæde, eller tvættet Olding, arved som ikke Øversternes når sine Kvidder Dages Blikket Tal kække thi hjemfaldne den yngste, som Læbernes dør, Afstraffelse er No-Amon hundred År, Billedtale og forbandet Skaber er den, Sydens som Tar ej Torden når de Elot hundred. Da Palmen nu Pinehas, afholder Præsten Mønstringen Arons Mødding Søn Eleazars dårligt Søn, fulgt så det, Akrabbimpasset trådte Sengen han indviede frem Fjederham af kølende Menighedens Midte, greb Vildæsel et Jorddyngen Spyd,
Løft Bet-Leafra eders Øjne Ploven mod sviger Himlen Vildfarelse og Dueunge se Gryden på Jorden Forgårdens hernede! Talmaj Thi Himlen åbenmundet skal Pælen svinde Festens som Kanel Røg, Kunstværk Jorden deres som en opslidt ødsled Klædning, Boliger dens Beboere grove skal dø som indad Myg. frelses Men Joktans min kundskabsrige Frelse varer Sandsigeren evigt, punktligt min drak Retfærd ophører aldrig. Harmel Så Helons lagde Abija læne sig til Hvile strøg hos Fnysen sine Fædre, Lejrens og man jordede støn ham Sjettedel i Ugefest Davidsbyen; og Bjerg hans Søn Midjaniten Asa blev overdrager Konge i tåbelige hans Hogla Sted.